A CRM rendszer használatának előnyei a munkavállalók számára

Ma már egyre több vállalkozás vezeti be a CRM rendszer használatát – nem véletlenül, hiszen egy jó szoftver nagyságrendekkel egyszerűbbé és gyorsabbá teszi a munkát. Ám az is megfigyelhető, hogy az ilyen rendszereket nyújtó cégek hirdetései elsősorban a vezetőket, CEO-kat szólítják meg.

Ez tulajdonképp logikus, hiszen végső soron nekik kell dönteniük arról, hogy beruháznak-e egy ilyen szoftverbe vagy sem, ugyanakkor érdemes arra is kitérni, hogy a munkatársaknak milyen előnyeik származnak abból, ha a cég kihasználja például a MiniCRM folyamatautomatizálásában rejlő lehetőségeket. Erre térünk ki cikkünkben.


Kevesebb adminisztráció
A CRM rendszerek ellenzőinek egyik gyakori érve, hogy a program használata plusz adminisztrációs terhet jelent. De biztos, hogy ez így van? Tény, hogy gondoskodni kell arról, hogy minden bekerüljön a rendszerbe, tehát például a külső levezelőprogramban bonyolított e-mailezéseket be kell archiválni a kapcsolódó adatlapokra, illetve felvenni az esetleges teendőket, de nézzük meg egy kicsit a másik oldalt is.

A MiniCRM-mel rengeteg ismétlődő feladat automatizálható. Egy konkrét példa: vegyünk egy HR-es munkatársat, akinek egyik feladata az új kollégák toborzása.

Az álláshirdetésre egy nap alatt közel 60 db önéletrajz érkezik, ezeket egyesével át kell nézni és az adatokat bemásolgatni egy Excel-táblába, majd kézzel kiküldeni minden egyes jelentkezőnek egy “köszönjük, hogy jelentkezett” kezdetű válasz e-mailt. Meglehetősen lélekölő feladat, ugye?

A CRM-ben viszont ez a folyamat remekül leautomatizálható. Ennek eredményeképpen az űrlapot kitöltő jelentkezők adataival rögtön létrejön egy külön adatlap a rendszerben, valamint a program a jelentkezés után magától kiküldi a válaszlevelet. Nos, mennyivel is csökkent az adminisztráció?


Hatékonyabb és gyorsabb munkavégzés

A fenti eset csak egyetlen példa arra, hogy az automatizált folyamatok mennyi felesleges terhet levesznek a kollégák válláról. Ha ugyanis nem kell napi több órát vesződniük a repetitív feladatokkal, akkor sokkal több energiájuk marad az olyan munkafolyamatokra, amik valóban emberi beavatkozást igényelnek (például az ügyfélpanaszok kezelése).

Ráadásul a Mai nap nézet és a teendők segítségével a MiniCRM-ben mindenki számára átláthatóak a saját feladatai, de a kollégák egymásnak is adhatnak vagy átadhatnak teendőket a rendszeren belül, ami sokkal praktikusabb, mintha e-mailben vagy telefonon egyeztetnének.

Egyszerűen kezelhető felület

Azok a munkatársak, akik kevésbé nyitottak az új megoldások iránt, lehet, hogy elsőre nem lelkesednek majd az ötletért, hogy meg kell tanulniuk egy új szoftver használatát.

Viszont a CRM rendszerben történő munkavégzéshez nem kell programozónak vagy informatikusnak lenni, a felület ugyanis átlátható, logikusan felépített, egyszerűen kezelhető. A kollégák hamar rájönnek majd arra, hogy a program valójában nemhogy megnehezíti, hanem sokkal inkább megkönnyíti a mindennapi munkavégzést.

Irány a webshop!