Nagyon sok az önjelölt onlinemarketing-guru manapság. De - mint az élet sok más területén - itt sem az számít, hogy ki mit mond magáról, ha nem tudja ezt meggyőzően bizonyítani. Ami a meggyőzést illeti, sokan annyira biztosak magukban, hogy ezt másokkal is el tudják hitetni. Ebben a cikkben megmutatjuk, milyen szempontrendszer alapján döntheted el, rábízhatod-e az illetőre Google Ads vagy Facebook hirdetési kampányod menedzselését.
A bizalom három pillére
Ha olyan szakembert szeretnél találni, akire nyugodtan rábízhatod a hirdetések kezelését, akkor annak a szakembernek az alábbi három terület mindegyikén meg kell felelnie:
1. A szakmai tudás mélysége
A hozzáértést nehéz mérni, de ha egy cég a hirdetéseket másodlagos, harmadlagos marketingeszközként vagy szükséges púpként kezeli, akkor jobb, ha másik csapatot választasz. Ha több éves tapasztalata van Google Ads- és Facebook-hirdetések tekintetében, akkor van esélyed rá, hogy megfelelően le tudja bonyolítani a kampányaidat.
2. Ellenőrizhetőség
Az ellenőrizhetőséghez nagyon fontos az átláthatóság, az, hogy betekinthess, mi történik a hirdetési fiókjaidban. Nem elég, ha azt látod, hogy a szakértőd ide-oda kattintgat, állítgat valamit néha, te pedig nem tudod követni, mit tesz.
3. Együttműködési készség
Nagyon fontos, hogy mindig a Te kezedben legyen az irányítás. Te vagy a megrendelő, neked kell a célokat meghatározni. Ha elveszíted az irányítást, könnyen kiszolgáltatottá válhatsz. Kérj konzultációt a Klikkmarketing szakembereitől az összehasonlítás kedvéért!
Milyen kérdésekkel lehet egy szakembert tesztelni?
Néhány kérdéssel ki lehet deríteni, hogy az említett három területen helyt tud-e állni az adott szakember:
- Hány éve menedzsel Google vagy Facebook hirdetési kampányokat?
- Hány PPC szakértő dolgozik a cégnél? A dolgozók hány százaléka foglalkozik hirdetési kampányok menedzselésével?
- Mennyire fogunk belelátni a hirdetési fiókunkba?
- Hány minősített hirdetési szakember dolgozik a cégnél? Milyen minősítései vannak a munkatársaknak?
- Milyen riportokat fogunk kapni a kampányról? Egyedi jelentéseket is igényelhetünk? Milyen adatokat, elemzéseket fogunk kapni?
- Milyen lesz a munkamegosztás? Végeztethetjük-e a tevékenységek egy részét saját szakembereinkkel?
- Tudjuk-e később a hirdetéseinket saját magunk menedzselni? Át tudjuk-e vinni a kampányainkat máshová?
- Hosszú távon is jut-e elég idő a mi kampányainkra? Mi a biztosítéka annak, hogy nem szorulunk más ügyfél miatt háttérbe?
Mindebből látható, hogy egyáltalán nem baj, ha a kampányok kezelését részben vagy teljesen kiszervezed, másra bízod, csak előtte győződj meg arról, hogy jó kezekben lesz-e a kiszervezett tevékenység, tedd fel a fenti kérdéseket akár több cégnek is, beleértve a mostani ügynökségedet is.