Vegyük végig az autó részeit vezetés szempontjából

A vezetés felől megközelítve négy csoportra oszthatjuk az autó részeit. Gyakorlatilag ez az a négy része az autónak, amit tudunk befolyásolni vezetés közben. Természetesen így kihagyunk bizonyos részeket. De most nem is a teljes leltár a fontos. Hanem az, hogy végigvegyük azokat a részeket, mellyel menet közben vezeted, irányítod, befolyásolod az autót.


Az autó részei közül az egyik legkedveltebb: a gázpedál


Sok ember érzi magát Schumachernek, ha beül egy autó volánja mögé. Ekkor aztán lepadlózza a gázpedált, hogy a lehető legjobb gyorsulással a lehető legnagyobb sebességet elérje. Pedig azzal, hogy ezt nem egy versenyautóval (egy versenypályán), hanem egy utcai autóval (pl. városban) teszik meg, duplán ártanak.


Egyrészt óriási veszélyt jelentenek önmagukra és a közlekedés minden egyéb (szabályosan közlekedő) szereplőjére is. Másrészt amikor tövig nyomja a gázt, óriási hatással van az autó rengeteg elemére, mert maximális terhelésnek teszi ki őket. Ezt pedig hosszú távon nem bírják az autó alkatrészei, nem erre lettek tervezve, és nem is elvárható, hogy erre legyenek.


Itt aztán kap a terhelésből a motor és üzemanyagrendszer, a vezérlés, a kuplung, a hűtő és még a katalizátor is. Így könnyen kivéreztethető az autó, ráadásul nem csak a szerelőnél, de a gyorshajtás miatt a rendőrségnél is sokba kerülhet ez a mutatvány.


Ha tekergeted a kormányt


Igencsak fontos eleme az autónak a kormány. Ezzel az irányt tudjuk befolyásolni, ami nem újdonság. Viszont azt is befolyásoljuk vele egyúttal, hogy melyik kátyút kerüljük ki, és melyikbe megyünk bele. Ha aztán egy kátyúkkal teletűzdelt úton még a drifteléssel is megpróbálkozik valaki, akkor könnyen és gyorsan összejöhet százezres kár is. Bánhatja ezt a mutatványt a kormánymű vagy a futómű is. Utóbbinál gond lehet a kerékcsapággyal, a gumival, a lengőkarokkal, de akár még a lengéscsillapítóval is. Ráadásul egy-egy komolyabb “kátyúvadászat” után ne csodálkozz, ha több mindent is cserélni kell a futómű részeiből.


Ha így járnál, rendeld meg a megfelelő alkatrészeket az Evo Autó KFT webáruházából, ahol az autód típusára keresve megtalálhatsz mindent.


Ha beletaposol a fékbe


Minden egyes fékezéssel közelebb kerülsz ahhoz, hogy cserélni kelljen a fékbetétet. Ezért nem is mindegy, hogy mennyire agresszívan használod a fékpedált. De a fékrendszer persze nem csak ennyiből áll, többek között ott van a féktárcsa, fékdob, féknyereg is. A rendszer több részénél sérülhet a fékezés hatékonysága. És biztonságtechnikailag az autó nagyon fontos részéről beszélünk. Ezért ne hanyagold el a fékek ellenőrzését, javítását! Ha érzed, hogy csökken a hatékonysága, azonnal nézesd át.


A kuplung


A legtöbben nem szeretik a kuplungot. Aki tudja kezelni, az viszont hamar észreveszi, ha nem úgy viselkedik, ahogy kellene. De ha a kuplung vagy a lendkerék elromlik, az költséges lehet. Enélkül viszont nem megyünk messzire az autóval.


Go to the webshop!