Szájhigiéniai alapok, hogy elkerüld a gyakori fogorvoslátogatást

A fehér fogsor igen megnyerő tud lenni, sokat hozzátesz a külsőnkhöz, de nem csak ezért fontos odafigyelni szánk egészségére. A megfelelő szájhigiéniai rutin ugyanis a szervezet egészének egészségét is javíthatja.


A fogak és az íny egészségének fontosságát már nagyon kicsi korban elkezdték nekünk hangsúlyozni, az általános iskolában rendszeresen vittek minket fogászati szűrésre, de felnőttként sokan elhanyagolják ezt. Ennek oka, hogy a fogorvos sokakban kellemetlen emlékeket ébreszt, pedig ha betartunk bizonyos szájhigiéniai gyakorlatokat, nem kell majd félnünk tőle. A Vital-max fog- és szájápoló termékeivel pedig könnyűvé válik az egész.


Fontos a rendszeresség


A száj és a fogak egészségének megőrzéséhez a legalapvetőbb gyakorlat a rendszeres fogmosás és fogköztisztítás.


  • A gondos ember naponta legalább kétszer, reggel és este is fogat most, ehhez megfelelő technikát és jó fogkefét használ.
  • A jó kefe megfelel a szánk méretének és formájának, nem túl erős a sörtéje, és fontos, hogy megfelelő fogkrémmel párosítsuk. Ha érzékeny az ínyünk, fluoridosat válasszunk, mert ez védi a fogzománcot.
  • A mosást fogköztisztítás követi, hiszen vannak olyan szennyeződések, amiket még a legjobb kefe sörtéi sem képesek eltávolítani. Ehhez fogköztisztító kefét vagy selymet is használhatunk, utána pedig vízzel kell, hogy kiöblítsük.
  • A vizes öblítést egyébként étkezés után is érdemes gyakorolni, ha épp nincs lehetőségünk fogmosásra.
  • Jól kiegészíti a rutint a szájvíz használata, mert csökkentheti a fogszuvasodás és az ínygyulladás kockázatát, de figyeljünk oda, hogy ha alkoholtartalmút használunk, az nagyon kiszáríthatja a szánkat.


Nem mindegy, mit eszel


Ha nagyon sok cukros ételt eszünk, az nemcsak a szervezetünknek tesz rosszat, hanem a fogainknak is. Ez növelni fogja ugyanis a fogszuvasodás esélyét, mert a baktériumok előszeretettel lakmároznak a fogfelszínen maradó cukorból. Így ha oda akarunk figyelni a szájhigiéniánkra, fogyasszunk minél kevesebb cukros ételt és italt.


Ne kerüld a fogorvost!


Bár a népesség jelentős része retteg a fogorvostól, és csak akkor fordul szakemberhez, ha már nagy baj van, érdemes lenne megváltoztatni ezt a hozzáállást. A rendszeres fogorvosi kontroll ugyanis időben kiszűri a problémákat, és a legtöbbször fájdalommal sem jár, amitől félni kellene. Fél-egy évente például igenis érdemes eltávolíttatni a lerakódott fogkövet, mert a legtöbb fogászati probléma alapját képezi. Ezenkívül a rendszeres röntgenvizsgálat feltárja, hogy van-e mélyebb betegség kialakulóban, a fogorvos pedig jelezheti, ha fogszabályozásra vagy más beavatkozásra van szükség.


Emlékezzünk csak, milyen rossz is a fogfájás, és ez motiváljon minket arra, hogy ne kerüljük el messziről a szakembert.


Irány a webshop!