Árazás vállalatirányítási rendszer segítségével

Vállalatirányítási rendszer használatával egy cég minden folyamata integráltan kezelhető. A számlázástól kezdve a raktárkezelésen át a dolgozói információk áttekintésééig és az ügyfélkezelésig minden elérhető egy helyen.


Az egyik legmodernebb ERP rendszer, a D4S vállalatirányítási szoftvere moduláris felépítésű. Így lehetőség van rá, hogy mindenki csak azt vegye meg, amire valóban szükség van. Külön modulban vannak a partnerek és termékek, az értékesítés és beszerzés, a CRM, a HR, a pénzügy, a raktárkezelés, a projektek és az árazás is. Most ez utóbbiról, az árazásról lesz szó.


Árazás ERP használatával


Egy termék adatlapján nagyon egyszerűen be lehet állítani az eladási árát, de akár egyedi árakat is meg lehet adni. Ez utóbbi opcióval akkor érdemes élni, ha egy partnernek vagy egy partnercsoportnak mindig különböző árat szeretnénk adni, mint ami a termék eladási ára, és elvárás, hogy a D4S vállalatirányítási rendszer ezt automatikusan kezelje.


Időszakos kedvezmények


Átmeneti kedvezmények, például karácsonyi vásár esetén érdemes időszakos kedvezményt beállítani. Van mód arra is, hogy értékhatár kedvezményt vagy mennyiségi kedvezményt adjunk meg. Mindezek az Árazás modulban állíthatók be.


Az almodulok között megtalálható a termék kedvezmény és a bizonylat kedvezmény menüpont. Sőt, még akár szerződött ár megadása is lehetséges. A kedvezmény lehet fix összegű vagy százalékos is, döntés kérdése.


Prioritás beállítások


Az árazás esetén van egy rendkívül fontos almodul, amelyet megfelelően kell kezelni ahhoz, hogy az árazás hibátlanul működjön a rendszerben. Nem másról, mint a prioritás beállításokról van szó.


Ha egy partnernek van egyedi ára, és valamilyen termék- vagy bizonylatkedvezménye, esetleg szerződött ára is egy megadott termékre, akkor a rendszer összezavarodhatna. Nem tudná ugyanis eldönteni, hogy éppen melyik árat kellene figyelembe vennie. A prioritási beállításoknak hála ilyen katasztrofális forgatókönyv azonban nem következhet be.


A rendszerben szereplő minden ártípus megtalálható. Ezek úgynevezett drag and drop, azaz fogd és vidd módszerrel sorba rendezhetők. Amennyiben például az árkategória van a lista élén, akkor minden terméknél, amikor rákerül egy bizonylatra, először az árkategóriával rögzített árat kezdi el keresni. Ha az ERP rendszer talál ilyet, akkor ezt rögzíti is a bizonylatra. Ez a webshopban is éppígy működik.


Ha viszont nem talál ilyen árat, akkor ugrik a következőre és a következőre. Egészen addig teszi ezt, amíg nem talál egy olyan árat, amit fel tud használni. Éppen ezért fontos a prioritásokat az egyéni igények fényében beállítani a számlázás megkezdése előtt. Így könnyen elkerülhetők a kellemetlenségek és bonyodalmak.


A helyes árstratégia kialakítása nagy jelentőséggel bír, így érdemes alaposan átgondolni, mielőtt a rendszerbe töltjük.


Irány a webshop!