Miért érdemes emojikat használni a szövegekben?

Érdemes haladni a korral, és emojikat használni a bejegyzésekben és a hirdetések vizuális megjelenésében. Cikkünkben részletezzük, hogy milyen lehetőségek maradnak kiaknázatlanul, ha a szöveges tartalmakban nem szerepelnek hangulatjelek.


Az emojik 1999-ben jelentek meg, és azóta fontos szerepet játszanak minden egyes online platformon, különösen a hírlevelekben és a közösségi média oldalakon. A Facebook felületét használók körülbelül 60 millió emotikont használnak naponta. Ha szeretnél még több hasznos információt szerezni a social media világáról, látogass el a Follow Marketing oldalára!


Könnyen növelhető az olvasók motivációja a szöveg olvasására


A cégeknek is érdemes követniük a felhasználók tendenciáját. Ezt bizonyítja egy 2019-es kutatás eredménye is, miszerint az emotikonok használata a követőkben és a vásárlókban egyaránt nagyobb elköteleződést eredményez.


Az emojik használatával a social media felületeken közzétett hirdetésekkel könnyebb megfogni a célközönség figyelmét. Ugyanis az ömlesztett szöveg nehezebben olvasható, tovább fogják görgetni. Azonban, ha szerepelnek benne felsorolások, emojik, és megfelelően van tagolva, valamint lefelé mutató nyilakkal vannak összekötve a különböző bekezdések, könnyen növelhető az olvasók motivációja a szöveg olvasására.


Célszerű a hirdetések címsorát emotikonokkal ellátni


Érdemes hatni az érzelmekre a közösségi médiában, bátran lehet a célközönség problémáira, félelmeire és vágyaira kihegyezni a hirdetéseket. A szövegeket pedig érdemes hangulatjelekkel fűszerezni, hogy a siker garantált legyen.


Mindemellett célszerű a hirdetések címsorát emotikonokkal ellátni, hiszen így jóval több kattintást lehet bezsebelni, mint hangulatjelek nélkül. Továbbá javasolt a Call To Actiont is emojival kombinálni, hogy biztosan észrevegyék a hirdetés alján.


A használt emojik illeszkedjenek a márka arculatához


Az emotikonok segítségével az emberek tudatalattijára is lehet hatni. Hogyan lehetséges ez? Érdemes kiválasztani 8-10 db emojit, és azokat rendszeresen használni a cég szövegeiben. Ennek az lesz az eredménye, hogy az adott emojikat látva azoknak is a cég hirdetései és bejegyzései fognak eszükbe jutni, akik más oldalán látják az adott hangulatjeleket. Szóval a hangulatjelek használatának kiemelt fontossága van, de néhány szabályt mindenképpen be kell tartani.


Kizárólag olyan emotikonokat szabad használni, amelyek tökéletesen illenek a szöveges tartalom témájához. Továbbá arra is figyelni kell, hogy a használt emojik illeszkedjenek a márka arculatához. Kerülni kell az idegen hatást, illetve a halmozódást, nem szabad túlzásba esni, felesleges hangulatjeleket alkalmazni. Végül pedig fontos kiemelni, hogy a sor közepére soha ne kerüljenek hangulatjelek, hiszen megtörik a szövegértés gördülékenységét, kizárólag a sorok elejére vagy végére kerüljenek.

Irány a webshop!