Egy jó projektmenedzsernek ezeket a dolgokat kell tudnia

Hiába szerepel valakinek a névjegyén a projektmenedzser kifejezés, az még egyáltalán nem azt jelenti, hogy az illető képes hatékonyan irányítani a rábízott projekteket. Nem elég ugyanis a szakmai ismeret, szigorúan ügyelni kell a folyamatok ütemterv szerinti végrehajtására.


Valószínűleg ezért is tartják a munkáltatók sokkal fontosabbnak ennek a Kecskemétállás https://kecskemetallas.hu/allasok/menedzsment aloldalán is megpályázható pozíció betöltéséhez a szükséges soft skillek meglétét.


Vezetői képesség


Ahhoz, hogy minden olajozottan történjen, a projektvezetőnek nem csupán a feladatok összehangolását és a végrehajtását kell felügyelnie, hanem fel kell vázolnia egy tervet, amely mentén a megvalósítás megtörténik majd.


Mindemellett pedig még képesnek kell lennie az adatok és a különféle szituációk gyors elemzésére, hogy jó döntéseket hozzon, és motiválnia, bátorítania kell a résztvevő munkatársakat, hiszen a projektek végrehajtása rendkívül sok nehézséggel és stresszel járhat együtt, különösen a határidőkhöz közeledve.


Megfelelő kommunikációs készség


A projekt sikeressége szempontjából a kommunikáció minősége is kiemelt jelentőséggel bír. Abban az esetben ugyanis, ha a projektmenedzser nem ugyanazt a nyelvet beszéli, mint az ügyfelek és a projektcsapat tagjai, akkor a folyamat során könnyedén félremehetnek a dolgok, ami csúszáshoz és rosszabb esetben akár az ügyfél elvesztéséhez is vezethet.


A projektkommunikációnak mindenképpen szerves része kell, hogy legyen a büdzsé rendszeres áttekintése a csapatagokkal. Annak köszönhetően ugyanis, hogy ők is ismerik a mindenkori állapotát, sokkal valószínűbb, hogy odafigyelnek majd a kiadásokra, és nem jelentenek le olyan extra munkaórákat, amellyel kapcsolatban nem világos, hogy min is dolgoztak éppen.


Priorizálás


Akár egy egyszerűbb, akár egy komplexebb projektről van szó, a munkatársakat a részfeladatok elvégzése során adatok és információk tömkelege árasztja el, amelyeket az agyuk csak korlátozott mértékben képes feldolgozni.


Ezért is tartozik a projektmenedzser legfontosabb feladatai közé a fontosabb dolgok priorizálása, amely segít, hogy az erőforrások a projektigények alapján helyesen kerüljenek beosztásra, vagyis minimalizálható legyen a kevésbé sürgős és fontos feladatokra fordított idő, illetve pénz.


Alkalmazkodó- és problémamegoldó képesség


A mai felgyorsult világunkban sokszor csak úgy kapkodjuk a fejünket, annyi változás érinti a vállalkozások életét. Nem beszélve arról, hogy ezek igazán rövid idő alatt mennek végbe.


Ezért is hagytuk a felsorolás végére az alkalmazkodó- és a problémamegoldó képességet, amely a nehézségek leküzdése érdekében éppen olyan lényeges, mint az alapos tervezés.


Irány a webshop!