Milyen lehetőségeink vannak, ha meghibásodik egy elektronikai alkatrész?

Egy fontos elektronikai alkatrész meghibásodása komoly problémákat okozhat. A berendezés leállása termelés kiesést, bevételcsökkenést, akár bizalomvesztést is okozhat. A folyamatos rendelkezésre állás növeli a partnerek bizalmát, a termelés előre kiszámítható, a szállítás tervezhetővé válik ezáltal.


Azt viszont sajnos mindannyian tudjuk, hogy ami elromolhat, az el is romlik. A legjobb, amit tehetünk, ha van egy karbantartási stratégiája, amellyel minimalizálni lehet a gépállás időt. Ehhez próbálunk meg segítséget adni ebben az írásban.


Karbantartási stratégiák


A gyártóberendezések folyamatos rendelkezésre állása kulcsfontosságú a tervezhetőség, a kiszállítás,valamint a rendelkezésre állás szempontjából. Kisebb értékű, gyorsan elhasználódó, vagy rendszeres cserére szoruló alkatrészeknél nyilván tarthatunk pótalkatrészt a raktárban, és később ütemezett beszerzéssel lehet pótolni azokat. A drágább részegységeknél azonban már sokkal körültekintően kell eljárni. Mindenképpen ki kell alakítani egy egyéni karbantartási stratégiáját, amelyet részben a megelőzésre, részben a hibaelhárításra alkalmazunk. A jó stratégia csökkenti a meghibásodások számát, a hibák gyakoriságát és az állásidőt végső soron az üzemeltetési költségeket.


Nézzünk néhány stratégiát példákkal:


Megelőző karbantartás - a rendszeres karbantartás növeli a gépek élettartamát, pontosságát és kihasználtságát. Meghatározott üzemóra vagy időtartam után át kell vizsgálni a gép bizonyos részeit.

Ütemezett karbantartás - néhány eszköznél pontosan lehet tudni, milyen időközönként kell karbantartást végezni. Ilyen karbantartás sokféle iparágban létezik, például az autóknál a 10-15-20 ezer kilométerenkénti átvizsgálás, olajcsere vagy a légkondicionáló berendezések szűrőinek tisztítása.

Az eszközök állapotának folyamatos felügyelete - néhány berendezés képes saját magát diagnosztizálni, tehát folyamatosan visszajelzéseket ad bizonyos paraméterekről. Ezeket rendszeresen ellenőrizve a meghibásodást meg lehet előzni, az alkatrészt ki lehet még azelőtt cserélni, hogy annak meghibásodása a gép leálláshoz vezessen.

Non-stop szervizpartner - nem árt, ha van egy megbízható szakembergárda, amelyre mind az üzemeltetés terén, mind a karbantartásoknál számítani lehet, aki gyorsan elhárítja a hibákat és mindig elérhető.

Internetes és telefonos ügyfélszolgálat - sokszor előfordul olyan hiba, amelyet egy szakember telefonos segítség nyújtása útján is meg lehet oldani.

Távdiagnosztika - manapság sok gépgyártó alkalmazza, Online diagnosztika módszerekkel tudunk a hiba behatárolásában segíteni.

Cserejavítás - ha meghibásodik egy vezérlőelem vagy interfész a gépében, Ön beazonosítja a hibás alkatrészt, megrendeli a cserét, és a COWARE által biztosított cseredarabbal már akár másnap működőképes lehet a meghibásodott gép.


Összegzés


Meghibásodás minden berendezésnél előfordulhat, de egy jó karbantartási stratégiával minimalizálni tudja a komoly hibák lehetőségét és az ezzel járó gépállásokat.

Irány a webshop!