Tudta, hogy egy kutatás szerint a vásárlók nagy százaléka olvas véleményeket a vásárlás előtt? Ebből is látszik, hogy az online termékértékelés az egyik legjelentősebb e-kereskedelmi eszköz lehet a bevételszerzésben.
Az online vásárlások hátránya, hogy esetükben nincs lehetőség az áru megszemlélésére, fel- vagy kipróbálására, így a webáruházak által megadott jellemzők, fotók alapján kell dönteni. De ma már egyre több webáruházban van még egy tényező, ami segíthet az elhatározásban, mégpedig a vásárlói vélemények. Érdemes tehát energiát fektetni abba, hogy begyűjtse és megjelenítse az értékeléseket az egyes termékekre vagy a webáruház egészére vonatkozóan. Milyen lehetőségei vannak?
Egy nagyszerű bevételszerző lehetőség
A webáruház-bérbeadással foglalkozó Unas követi a trendeket, és a beépített webáruház funkcióknak köszönhetően lehetővé teszi, hogy bérlői alkalmazzák a legújabb marketingeszközöket, így a termékértékeléseket is megjeleníthessék az online felületen. Sajnos sok, webáruházzal rendelkező vállalkozás nem fektet be ebbe az aspektusba, pedig egyértelmű, hogy a vásárlói vélemények sokat segíthetnek a döntésben. Az online vélemények ma már túlnőttek a márkahűségen, az ingyenes szállításon, a termékminőségen és az áron, amikor az online térben történő vásárlás előtt állunk.
A vásárlói visszajelzések akár számszerű értékelést adnak, akár szöveges véleményt fogalmaznak meg, segíthetik a bizalomépítést, ugyanis az emberek rendszerint sokat adnak mások szavára. De a SEO, a keresőoptimalizálás szempontjából is nagyszerűek lehetnek, ugyanis a tartalom értékességét növelik, megjelenhetnek az organikus találati listán, ezáltal növelhetik az átkattintások, a konverzió arányát.
Minden vélemény hasznos
Azonban míg korábban visszaélésre adtak okot a vevővélemények, addig ma az új szabályozás célja a valótlan minősítések megakadályozása, az objektív tájékoztatás bevezetése, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat felszámolása. Nem lehet kizárólag a pozitív visszajelzéseket megjeleníteni, objektív tájékoztatást kell nyújtani.
Egyes kutatások szerint a vásárlók aktívan keresik a negatív véleményeket, ugyanis szkeptikusak a túlzottan tökéletes értékelésekkel szemben. Ennek okán a negatív vélemények megalapozhatják a hitelességet egy bizonyos pontig, azonban ha egy terméknek csak negatív véleménye van, csökken a vásárlás valószínűsége. Az értékelések mennyisége is számít, minél több van, annál nagyobb biztonságban érzik magukat.
Hogyan szerezhetünk publikus véleményeket?
A megfelelő véleményezési rendszer egyaránt lehetőséget biztosít csillagos és szöveges értékelésre is. Hasznos, ha a webáruház üzemeltetőjének is van lehetősége moderálni, hozzászólni, illetve ezt meg is teszi. Amennyiben csak igazolt vásárlók tudnak értékelést adni, könnyen kiszűrhetők a megtévesztő vélemények.
Az értékelések, vélemények begyűjtése tehát nagyszerű marketingeszköz lehet a SEO-n keresztül új látogatók szerzésére, így a nyereségre.