Extrém téli teszt az AMG Mercedessel és a Continentallal

A Mercedes és a Continental nem bíz semmit a véletlenre. Az egyik legnépszerűbb ausztrál autós újság beszámolója szerint a két vállalat nemrég Új-Zélandon tesztelt, ahol egy 400 hektáros területen, az úgynevezett Snow Farmon próbálták ki a Mercedes tuning autóit, és a Continental téli abroncsát.

A tesztautók a Mercedes E63 S, GT C Roadster, GLA 45 és G63 voltak, melyeket a Mercedes gyár AMG műhelye biztosított. A tesztabroncsok pedig a Continental WinterSport Contact 5 téli gumik voltak. A németek készültek, a Farmon külön jeges útpályát is felállítottak, az ellátásról pedig minden igényt kielégítő luxus faház gondoskodott.

Már a teszt elkezdése előtt is -5 fok volt, s olyan útviszonyok, ahol a nyári gumik már felkeményedtek, s szinte nulla kapaszkodási képességgel rendelkeztek volna. A Continental téli gumijainak lágyabb keveréke viszont jól működött ilyen hidegben is, s megfelelően tapadt a haladás során – írja a teligumit.hu

Borsos árak, teltház és remek hangulat a teszten

Mivel az eseményt a Mercedes AMG Winter Driving Acedemy szervezte, így szívesen vártak minden olyan AMG tulajdonost, aki hajlandó volt kifizetni a repülőjegyet is tartalmazó, teljes ellátást kínáló teszt 4000 dolláros jegyárát. Cserébe hátsókerék- és összkerékmeghajtású AMG csúcsmodellekkel tehették próbára a vezetési képességeiket.

Az érdeklődés hatalmas volt, a 75 rendelkezésre álló helyet már egy évvel korábban eladták. A szerencsés jegytulajdonosok az indulás helyszínén az AMG Mercedes által fellogózott kabátokat, sapkákat és téli védőfelszerelést kaptak, így minden készen állt a legvadabb tesztekre. De előbb még fel kellett jutniuk a Snow Farmra, ami maga is egy önálló eseménynek számított, az út ugyanis lefedte a népszerű Race to the Sky verseny útvonalát. A hegyre felfelé vezetve pedig a résztvevők leckét kaphattak a jeges aszfalton való haladásról.

A Continental téli gumija kiválóan passzolt az AMG Mercedesekhez

A Snow Farmra érkezve a látogatók megtapasztalhatták a -10 fokos hideget, s hozzá társuló vad, jeges szelet. Minden jelentkező mellé egy instruktor is beült, hogy a tesztvezetés során a sofőr segítségére legyen. A tudósító újságíró először egy 450 kW teljesítményű, 850 Nm nyomatékú E63 S sportautót kapott a tesztre, melyet már számos alkalommal vezetett korábban, de ilyen mostoha időjárásban még nem.

A teszt során pontosan követni kellett az instruktorok utasításait, így olyan vezetési élményben volt részük a résztvevőknek, mint korábban még sohasem. Az E63S tesztvezetése után az újságíró átült egy Mercedes GLA45-be, amellyel szintén megtett néhány kört, hogy aztán a lóhere alakban felállított bójákat kerülgessen a havas és jeges felületen. Ekkor már érezhető volt a gyakorlatok hatása, az újságíró sokkal magabiztosabban vezetett az extrém körülmények között is. Elmondása szerint a Continental téli gumiabroncsai kiválóan megfogták az autót. A Cool Chili technológiának köszönhetően a gumi a nagy hidegben is rugalmas maradt és tökéletesen tapadt a jeges útfelülethez.

Magasfokú kényelem a G63-ban, maximális biztonság a Continental téli gumijával

Egy rövid ebédet követően délután folytatódott a vezetési gyakorlat, s az eseményről tudósító sajtós átülhetett egy Mercedes G63-ba. Ez a második generációs G-osztály még mindig az ausztriai Graz-ban készül, kézzel gyártva, s 18 hónapos várakozási idővel lehet hozzájutni. Bár belül minden kényelmet megadott a 12 colos kijelzőjével, az Apple CarPlay és Android Autó szolgáltatásaival, a mostoha körülményeket mégis igazi terepjáróként bírta.

A nagyfokú kényelmet kiegészítették az olyan, csak terepjárókra szabott kiegészítők, mint a hegymászó funkció. Ebben újságíró először nem bízott, a végén viszont csodálkozva vette tudomásul a képességeit. A vezetés során kiderült, egy Mercedes terepjáró semmivel sem teljesít rosszabbul a havas körülmények között, mint a cég sportautói.

A nap végeztével a résztvevők elindultak vissza az alaptáborba. A hegyről lefelé vezető rövidebb út az időjárás további romlása miatt kockázatossá vált, így több mint egy órán át ereszkedtek le a téli útviszonyokra felkészített AMG Mercedes-ekkel. A WinterSport Contact 5-ös téli gumik kiváló tapadása a lehető legnagyobb biztonságot nyújtotta az hosszúra nyúlt ereszkedés során.

Irány a webshop!