A hatékony belső kommunikáció a vállalatok sikerének alapja

A vállalkozások sikere döntően a belső kommunikáción múlik, hiszen ez nélkülözhetetlen a váratlan krízishelyzetekben és a mindennapi folyamatokban is. A kétirányú kommunikáció a kulcs, hogy áthidalható legyen a menedzsment és a munkavállalók közötti szakadék.


Korszerű vállalati megoldások


A cégek esetében is számolni kell vészhelyzetekkel, nem várt eseményekkel, melyekre érdemes idejében felkészülni. Napjainkban a kríziskommunikáció szerepe még inkább felértékelődött. Ezekben a helyzetekben a mielőbbi, célzott tájékoztatás kulcsfontosságú.


Hatékony és gördülékeny kommunikációt, gyors információcserét tesznek lehetővé a CHEQ vállalati megoldásai. Ez pedig a vállalkozás összes területén könnyebbséget jelent, és nagymértékben egyszerűsít a folyamatokon. Egy baleset vagy vészhelyzet azonnal bejelenthető, mivel a digitális rendszer bárhol, bármely eszközön igénybe vehető. A kétirányú kommunikáció révén a vezetőség elérheti a dolgozókat, ugyanakkor a munkavállalók is üzenhetnek a vezetőségnek.


A kríziskezelés mellett további előny, hogy elejét vehetjük a pletykáknak is. Kivédhetők az információtorzulások, gátat szabhatunk a rémhíreknek. Az információ irányíthatóvá, mérhetővé, dokumentálhatóvá válik. Ez nagy segítség a dolgozóknak is, tekintve, hogy kevesebb félreértés történik, megfelelő tájékoztatás mellett nem megy el felesleges idő a hiányos információk kinyomozására.


A HR folyamatok teljes digitalizációjának segítségével időt és energiát takaríthatunk meg, és több kapacitás marad az értékteremtő feladatokra. A napi teendők gördülékenyebbé, gyorsabbá válnak, csökkennek a nyomtatási terhek, hiszen a bérpapírok átküldése is megoldható digitálisan.


KoronaHR kutatás eredmények


A cégek életében a legnagyobb kihívást a belső kommunikáció jelentette a pandémia idején. Dr. Poór József egyetemi tanár, a Humán Szakemberek Országos Szövetségének elnöke a kutatás eredményei alapján elmondta, hogy a vállalatoknak a jövőben is figyelmet kell fordítaniuk a belső kommunikáció fejlesztésére.


A proaktív belső kommunikáció nélkülözhetetlen. Hiányos, félrevezető információk helyett naprakész, friss tudás birtokában produktívabban dolgozhatnak, aminek köszönhetően növekedhet a dolgozói elégedettség. A jól informáltság nem csupán szakmailag fontos, a munkavállalók számtalan kérdéssel, és bizonytalansággal fordulhatnak a menedzsment felé, mely által fokozható a cég iránti elkötelezettség is.


Változáskezelés eredményesen


Akármikor felléphetnek mindenkit érintő változások, mint például egy telephelyváltás, egy vészhelyzet, egy jelentősebb céges átalakulás. Ilyenkor a tájékoztatást célzottan, lehetőleg minél hamarabb el kell juttatni a dolgozókhoz. A digitális megoldás révén néhány gombnyomással gondoskodhatunk arról, hogy az összes munkatárs értesülhessen az őket érintő, megváltozott helyzetről. A profi módon történő változáskezelés az egyetlen járható út a sikeres jövő érdekében.


Irány a webshop!