Online marketinges bakik - avagy mit ne tegyünk!

Az online marketing világában minden vállalat számára más módszer az ideális, hiszen más-más profillal rendelkeznek. Nem járunk jól, ha másokat másolunk, azonban annyi bizonyos, hogy a hibákat illetően sok hasonlóság felfedezhető. Habár hibázni emberi dolog, ennek beismerése valamiért még mindig a gyengeséggel egyenlő az emberek gondolataiban.


Az online marketing területén is igaz, hogy a kudarcokból tanulhatunk. Így fejleszthetjük a tevékenységünket és magunkat is. A következő bár sorban megmutatjuk neked azt a top 5 leggyakoribb hibát, amelyekkel nap mint nap találkozunk. Tarts velünk, és tanulj belőlük te is!


Milyen hibákat követhetünk el?


Gyakori hiba lehet például, ha nem tudjuk, pontosan ki a célcsoportunk. Ilyenkor a korosztály és az érdeklődési kör meghatározásával tudunk szűkíteni. Minél jobban be tudjuk azonosítani a célcsoportot, annál hatásosabban leszünk képesek kommunikálni velük.


Ahhoz, hogy a Google listájában jó helyet kapjunk, szükség lesz megfelelő kulcsszavakra is. Ezek nemcsak a blogbejegyzésekre érvényesek, hanem a weboldal teljes szövegére vonatkoznak. Egy részletes kulcsszókereső program könnyen a segítségünkre lehet. A Google Ads hirdetés az egyik leghatékonyabb online hirdetési forma, érdemes megismerkedni vele.


Tartalom és elérhetőség


A tartalommal is gyakran problémák vannak. Lehet, hogy már tisztán látjuk a célcsoportot és rendes kulcsszavakat használunk, azonban ennél felkészültebbnek kell lennünk. Legyen szó a landing page, a weboldal vagy a blog szövegezéséről, fontos, hogy releváns legyen. Kapcsolódjon a szakmához, és praktikus ismeretekkel gazdagodjanak az olvasók!


A megfelelő tartalom mellett az is fontos szempont, hogy elérhetőek legyünk. Ebben segítenek az olyan módszerek, mint amilyen az elérhetőségek feltüntetése. Ide tartozik a telefon, az e-mail-cím és a közösségi média platformok megjelenítése.


Amennyiben szeretnél gyakorlati tippeket is kapni, akkor keresd fel bátran az Adnet Media szakembereit!


Közösségi média jelenlét


Végül, de nem utolsósorban egyáltalán nem lep meg minket, hogy mennyi hibával találkozhatunk a Facebook, Instagram vagy Twitter menedszelése során. Ma már abszolút nem az a fő kérdés, hogy szüksége van-e a cégnek az oldalra, hanem, hogy miért nem rendelkezik ilyen platformmal. Ezeken keresztül ugyanis nagyon sok új potenciális vevőt elérhetünk. Nagy segítségünkre lehetnek a különféle Facebook hirdetési kampányok.


A legnagyobb hiba azonban, hogy sokan elhanyagolják ezeket a felületeket, pedig speciális szűréssel sokkal jobban célozhatunk ezekkel a hirdetésekkel.


Amennyiben odafigyelsz, hogy ne kövesd el ezeket a hibákat, az már egy jó kezdet. Általában mindig “menet közben” tanul az ember, így ne félj új ismeretekkel gazdagodni te sem!


Irány a webshop!