Kalória- és szénhidráttáblázat az interneten

Gyakran előfordulnak olyan helyzetek, amikor valakinek szüksége van egy-egy étel kalória- és szénhidráttartalmára. Ilyenkor sokszor nem is tudjuk, hogy hova kapjunk, mert nem mindegy, hogy miben mennyi kalória, energia, fehérje, zsír és szénhidrát található.


Sokszor van rá szükség


Akár diétáról, akár betegségről, érzékenységről van szó, sokszor meglehetősen hasznos, ha tudjuk bizonyos ételek kalória- és szénhidráttartalmát. Mivel ezeket a leggyakrabban számontartják és számolják, így nagyon hasznos, ha mindig van kéznél egy táblázat a legfontosabbakról. Egy meglehetősen részletes kalória táblázatot tartalmaz a kiszamolo.com oldal, ahol ezen az alaposan összefoglalt listán kívül számos hasznos kalkulátort találhatunk a legváltozatosabb témákban.


Ebben a táblázatban a már felsorolt kalória- és szénhidrátértékeken túl megtalálhatóak az energia-, a fehérje- és zsírértékek, de még egy gyors koleszterinszámítást is elvégeztek az adatokkal kapcsolatban. De vajon mit tudunk a felsoroltakról, hogy azok hogyan hatnak a szervezetünkre?


A legfontosabb értékek jelentése


A szénhidrát az egyik elsődleges, amire kíváncsiak vagyunk a legtöbb étellel kapcsolatban. Ez nagyon sok szempontból lényeges, hiszen vegyük csak a cukorbetegséget és az inzulinrezisztenciát. Minden esetben a megfelelő mennyiségű szénhidrátbevitel a kulcs az egészséghez. Ezt az anyagot a növények termelik fotoszintézissel és szenet, hidrogént, oxigént tartalmaz. A legtöbbet cukorként viszünk be belőle a szervezetünkbe. Energiaszükségletünk egy része ebből fakad.


A fehérjék aminosavak, melyek lineáris polimereiből felépülő szerves makromolekulák. Ezekre minden nap szükségünk van ahhoz, hogy a szervezetünk egészséges legyen hosszú távon.


A zsír a szervezetünk energiaellátáshoz szükséges 3 anyag egyike, melyből a legtöbb energia vonható ki. Bár azt halljuk, hogy ami zsíros, az egészségtelen, a lényeg, hogy meg kell nézni, hogy milyen zsírokat fogyasztunk, mert a szervezetünknek nagy szüksége van rá.

Ha már zsír, akkor a koleszterint sem hagyhatjuk ki, hiszen a kettőnek köze van egymáshoz. Ez vagy tápanyaggal jut a szervezetünkbe, vagy pedig a májban képződik.


Amikre még szükségünk van az egészséges élet szempontjából, azok a rostok, így azok is fontos szerepet játszanak az egészség megőrzésében. Ezek növényi eredetű szénhidrátok, melyet a szervezetünk képtelen megemészteni. Segítik a víz megkötését, az ételek felszívódását, valamint az emésztést is.


A táblázat alapján a legtöbb szénhidrátot a savanyú cukorka, a rizs és a kétszersült tartalmazza, míg kalória tekintetében a csirkemáj és a tojás vezeti a listát a kiszamolo.com oldalán.


Go to the webshop!